panel

Maak kennis met Jorinde!

18feb

Jorinde Jelles werkt sinds dit jaar bij ZIEN in de Klas. Een aantal jaar geleden stond ze nog zelf voor de klas, waarna ze als intern begeleider aan de slag ging. Jorinde is een echte planmaker en bruggenbouwer. Denken in mogelijkheden is haar werkmotto. In dit interview vertelt ze over haar eerdere ervaringen en wat ze gaat doen bij ZIEN.

Wie ben je?
Ik ben Jorinde Jelles, woonachtig in ’s Gravenmoer (Brabant), getrouwd met mijn lieve man Sander en moeder van twee kinderen: nieuwsgierige, creatieve Ruben van 6 jaar oud en vrolijke, enthousiaste Ize van 3.

Wat is je functie?
Bij ZIEN in de klas werk ik als interim IB-er, onderwijskundig adviseur en accountmanager van de regio Breda.

Hoe ben je bij ZIEN terecht gekomen?
Via LinkedIn! Op mijn vorige werkplek heb ik, samen met een collega, een heel tof groepsarrangement – de Atlasklas – mogen opzetten. Binnen de Atlasklas wordt gewerkt aan doelen rondom het welbevinden tijdens het Veerkracht-uur en in het Leerkuil-uur gingen we aan de slag met doelen op het gebied van executieve functies. Voor het onderwijsaanbod van deze klas gebruikte ik de Wijzer in Executieve Functies en verschillende toffe downloads van de site van ZIEN in de Klas. En ik volgde ZIEN dus via LinkedIn om op de hoogte blijven.

Welke expertise breng je mee?
Mijn onderwijsloopbaan ben ik gestart op een binnenstadsschool in Rotterdam. Daarna ben ik verhuisd naar Breda en ben ik werkzaam geweest als leerkracht in het voortgezet speciaal onderwijs cluster 4 en als ambulant begeleider cluster 3. De laatste jaren werkte ik als intern begeleider op een grote basisschool in Teteringen. Ik heb veel kennis van gedrag, handelings- en oplossingsgericht werken en talentgedreven werken met kinderen.

Wat doe je als interim intern begeleider?
Mijn baan bij ZIEN in de Klas is heel erg afwisselend. Ik ben op twee scholen, in Den Haag en Utrecht, gestart als interim IB-er. Op beide scholen ondersteun ik de intern begeleiders bij hun werkzaamheden: ik neem onder andere casussen over, voer leerling- en groepsbesprekingen, ben sparringpartner en druk aan de slag met OPP’s en groeiwerkdocumenten. Deze ondersteunende rol vind ik heel dankbaar en ik ervaar het echt van meerwaarde om met interim IB-klussen verschillende scholen te leren kennen. 

Je bent ook accountmanager voor de regio Breda, wat houdt dat in?
Ik ben bezig met het opzetten van het account in Breda. Dus heel veel netwerken, bellen, (online)koffiegesprekken, ideeën bedenken en informatie over ZIEN delen. Voor mij is de rol als accountmanager een nieuwe en uitdagende rol en helemaal op mijn lijf geschreven. Ik vind netwerken ontzettend leuk om te doen. Ik denk en praat graag met andere onderwijsprofessionals over onderwijsvernieuwingen, groei en ontwikkeling. Daarnaast vind ik dat ZIEN op verschillende manieren van meerwaarde kan zijn voor scholen. Interim IB, schoolbegeleiding, arrangement begeleiding, dyslexiezorg, scholing en training. We hebben zoveel in huis. Daarom probeer ik in mijn rol contact te leggen met zoveel mogelijk scholen in de regio Breda, om toe te lichten wat wij zouden kunnen betekenen voor ze. Daar wordt heel enthousiast op gereageerd. 

Waar krijg jij energie van tijdens je werk?
Ik krijg energie van het bedenken van nieuwe ideeën en het denken in oplossingen. Onderwijsprofessionals ontmoeten en samen in gesprek over groei en ontwikkeling van scholen, leerkrachten en leerling. Daar word ik blij van! Maar ook van het ontdekken van talenten bij anderen. Vanuit talent en kracht samen verder groeien kenmerkt mijn manier van werken.

Wil je vrijblijvend contact opnemen met Jorinde voor meer informatie of wil je weten wat ZIEN in de Klas voor jouw school kan betekenen? Dat kan! Jorinde werkt van maandag tot en met donderdag. Bel ons op 030-2437682 of mail naar j.jelles@zienindeklas.nl.

Geef een reactie

ZIEN in de Klas © 2020, Alle rechten voorbehouden
Webdesign: Simplefly