Voortgezet Onderwijs
Wat kan ZIEN in de Klas je allemaal bieden?
Voor docenten:
- Oplossingsgerichte mentorgesprekken
“Hoe pak ik een mentorgesprek aan en wat levert het op?” - Motivatie
“Ik zou de leerling graag gemotiveerder willen zien. Wat kan ik doen om de motivatie bij mijn leerlingen te vergroten?” - Executieve functies
“Hoe zorg ik ervoor dat leerlingen goed kunnen starten met werken en aan het werk blijven?” - Feedback, feed up en feedforward
“Hoe geef je op een constructieve manier feedback waar een leerling of collega weer verder mee kan?” - Klassenmanagement
“Hoe organiseer ik mijn lessen, het zelfstandig werken en een fijn werkklimaat?” - Effectieve instructie
“Hoe differentieer ik beter naar behoeften van leerlingen?”
“Hoe benut ik lestijd zo effectief mogelijk?” - Pedagogische aanpak
“Hoe benut ik relaties met leerlingen zo goed mogelijk?”
“Wat kan ik doen in mijn communicatie om de relatie met deze leerling te verbeteren? - Het voeren van constructieve oudergesprekken
“Hoe kom ik tot een goede samenwerking met ouders en leerlingen?”
Voor zorgcoördinatoren en teamleiders en/of het ondersteuningsteam:
- Effectieve leerlingbespreking
“Voor het voeren van een effectieve en handelingsgerichte leerlingbespreking.” - Oplossingsgericht coachen
“Hoe zorg jij voor positieve en effectieve oplossingsgerichte coaching?” - Ontwikkelingsperspectieven
“Efficiënt en goed onderbouwd OPP’s opstellen volgens de laatste richtlijnen.” - Observeren
“Hoe interpreteer je gedrag? Hoe bedenk je samen met de mentor/docent een passende interventie?” - Handelingsgericht Werken
“Hebben jouw teamleden een positieve, oplossingsgerichte attitude? Hoe benut je de voorzieningen van passend onderwijs?” - Schoolwide Positive Behaviour Support
“Invoeren en implementeren van SWPBS bij jullie op school.”
Voor verdere informatie of een afspraak kun je bellen met Annemieke Bregman (06-19985922).
Kijk voor leuke ideeën, tips en ervaringen op Facebook en Instagram. Volg ons op Twitter en LinkedIn.
Neem ook eens een kijkje op onze downloadpagina.