panel

Arrangementen

Voor de uitvoering van onderwijsarrangementen kan je bij ZIEN in de Klas terecht. Wij denken graag mee over de wijze waarop het arrangement zo effectief mogelijk vertaald kan worden naar praktische onderwijsbegeleiding of gerichte behandeling.

In onze begeleiding richten wij ons op dat wat de leerling en de leerkracht nodig hebben. Wij werken op maat, dus de invulling van de arrangementen is heel divers. Als ZIEN in de klas vinden wij het belangrijk dat de leerkracht en ouders altijd betrokken worden bij de begeleiding van een leerling. De principes van het Handelingsgericht en Oplossingsgericht werken staan centraal. Tijdens een gezamenlijk startgesprek stellen we een duidelijk en haalbaar begeleidingsplan op met concrete doelen. Het einddoel is dat de leerling, maar ook de leerkracht, zelfstandig verder kan. 

De invulling van de arrangementen is heel divers. Een aantal leergebieden waar wij regelmatig arrangementen op uitvoeren:

  • Het verbeteren en inoefenen van de werkhouding, taakgerichtheid, planning
  • Het ontwikkelen en begeleiden van emotieregulatie (boosheid, opstandigheid)
  • Het ontwikkelen en begeleiden van een groeimindset.
  • Omgaan en aansluiten bij een recente diagnose in de klas. (bijv. AD(H)D, ASS)
  • Het verbeteren van de sociale vaardigheden.
  • Het stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling en zelfbeeld.

Naast de individuele arrangementen voeren wij ook groeps- en/of schoolarrangementen uit op bovengenoemde leergebieden. 

Mocht je meer willen weten over de mogelijkheden, neem vrijblijvend contact met ons op via info@zienindeklas.nl of telefonisch via 030 – 243 7682.

ZIEN in de Klas © 2021, Alle rechten voorbehouden
Webdesign: Simplefly