Nieuwsbrief

Alles over gelijke onderwijskansen

Het realiseren van gelijke kansen in het onderwijs behelst heel veel. Maak je als school duidelijke keuzes hierin? Denk je als school na, wat kunnen wij op dit moment doen, wat is onze invloed?

In deze nieuwsbrief zoomen we graag in op wat belangrijk is om kansengelijkheid te vergroten, self-efficacy. Om met de woorden van Illias El Haoudi te spreken, het belangrijkste van het belangrijke.

We bieden je een download om hierover in gesprek te gaan met je leerlingen en delen tips ter inspiratie.

Samen komen we verder!

 

Onze nieuwsbrief zelf ontvangen?
Deel deze nieuwsbrief!
Workshops
Diensten

Nieuwe ronde 4-daagse Leergang de ib’er als kc’er

Nu de ronde van april al helemaal vol zit, gaan wij door met een nieuwe ronde. Deze ronde gaat in september 2024 van start.

Doe jij mee met de 4-daagse leergang waarin je leert hoe je de rol van kwaliteitscoördinator zo sterk mogelijk neerzet in jouw onderwijspraktijk?

Lees verder »
Blogs

De weg naar inclusief onderwijs

ZIEN in de Klas is met meerdere scholen bezig om te werken aan een inclusievere onderwijsomgeving, waar kinderen de kansen krijgen die ze verdienen, ongeacht hun individuele behoeften. Romy neemt je in dit blog mee op een reis van hoop, uitdagingen en de gedeelde verantwoordelijkheid om te streven naar een onderwijsstelsel dat de diversiteit van elke leerling omarmt.

Lees verder »
Diensten

Bouwen aan de veerkracht van je leerlingen!

Ben jij geïnteresseerd in het versterken van de veerkracht bij leerlingen? Wij nodigen je graag uit voor onze gratis online masterclass. Je leert hoe je een veerkrachtige en positieve leeromgeving creëert en hoe je leerlingen beter leert omgaan met uitdagingen in het onderwijs en daarbuiten!

Lees verder »
Blogs

Hoogbegaafdheid: De kracht van gesprekken boven diagnostiek

In ons werk als orthopedagoog krijgen wij vaak de vraag of wij diagnostiek willen doen naar hoogbegaafdheid: de ‘potentieel-HBtjes’. Vaak willen leerkrachten dit weten, zodat zij beter weten wat een kind nodig heeft om in de klas tot leren te komen. Of omdat er gedacht wordt dat een plusklas of zelfs voltijd- HB onderwijs misschien wel goed zou aansluiten bij wat dit kind nodig heeft. En daar hebben we diagnostiek voor nodig. Toch?!

Lees verder »