Leesklimaat
Leesobservatie
Leesmotivatie: het belang van autonomie
Nieuwe ronde 4-daagse Leergang de ib’er als kc’er
De weg naar inclusief onderwijs
Bouwen aan de veerkracht van je leerlingen!
Hoogbegaafdheid: De kracht van gesprekken boven diagnostiek
Doelenwijzer
Leesklimaat
Leesobservatie
Leesmotivatie: het belang van autonomie
Nieuwe ronde 4-daagse Leergang de ib’er als kc’er
De weg naar inclusief onderwijs
Tips voor overprikkelde kinderen in je klas
Sommige leerlingen in je klas zijn snel overprikkeld. Hoe kan jij deze leerlingen helpen? In dit artikel 5 tips voor in de klas!
High five
De high five is een werkvorm die ingezet kan worden om met je team te reflecteren. Stel de vragen en voer de dialoog!
Vragentapper
Als ZIEN in de Klas zien we steeds weer hoe belangrijk het is om als leraar met je leerlingen in gesprek te gaan. Aan de hand van deze vragentapper kun je dat op een leuke en laagdrempelige manier doen.
Leesdobbelsteen 7+ jaar
Knip de dobbelsteen uit langs de lijnen. Vouw de lijnen van de dobbelsteen. Plak de plakranden vast en dobbelen maar!
Leesdobbelsteen 2-7 jaar
Knip de dobbelsteen uit langs de lijnen. Vouw de lijnen van de dobbelsteen. Plak de plakranden vast en dobbelen maar!
Inspiratieblad feedback
Feedback is een krachtige manier om het leren van de leerling te ondersteunen. Er wordt zowel voorafgaand aan, tijdens en na een (leer)taak samen met de leerling gereflecteerd op de fases in het leerproces. Op dit inspiratieblad vind je vragen die je kan stellen aan de leerling tijdens de verschillende fases.