Leesklimaat
Leesobservatie
Leesmotivatie: het belang van autonomie
Nieuwe ronde 4-daagse Leergang de ib’er als kc’er
De weg naar inclusief onderwijs
Bouwen aan de veerkracht van je leerlingen!
Hoogbegaafdheid: De kracht van gesprekken boven diagnostiek
Doelenwijzer
Leesklimaat
Leesobservatie
Leesmotivatie: het belang van autonomie
Nieuwe ronde 4-daagse Leergang de ib’er als kc’er
De weg naar inclusief onderwijs
Hoogbegaafdheid: De kracht van gesprekken boven diagnostiek
In ons werk als orthopedagoog krijgen wij vaak de vraag of wij diagnostiek willen doen naar hoogbegaafdheid: de ‘potentieel-HBtjes’. Vaak willen leerkrachten dit weten, zodat zij beter weten wat een kind nodig heeft om in de klas tot leren te komen. Of omdat er gedacht wordt dat een plusklas of zelfs voltijd- HB onderwijs misschien wel goed zou aansluiten bij wat dit kind nodig heeft. En daar hebben we diagnostiek voor nodig. Toch?!
Doelenwijzer
Op zoek naar een handig hulpmiddel die helpt om de juiste doelen te stellen voor in je handelingsplan? Doelen waarop jij je verdere begeleiding goed op kan afstemmen? Dan is de Doelenwijzer iets voor jou!
Krachtkaartjes Bovenbouw
Zet de krachtkaartjes met helpende gedachten in om leerlingen te helpen uit de leerkuil te komen.
Krachtkaartjes Onderbouw
Zet de krachtkaartjes met helpende gedachten in om leerlingen te helpen uit de leerkuil te komen.
Wijzer in Leren
De Wijzer in Leren vertaalt de wetenschappelijke kennis over leren voor jou naar de praktijk! Ben jij nieuwsgierig naar hoe leren nu precies werkt? Hoe je het brein van je leerlingen zo optimaal mogelijk kunt benutten? En welke invloed jij en je leerlingen zelf hebben op het (nog) handiger en efficiënter leren? Dan is de nieuwe Wijzer in Leren iets voor jou!
Ons volledige aanbod
Onze nieuwste productenfolder neemt je mee naar een wereld vol inspirerende leermiddelen en innovatieve educatieve oplossingen. Ontdek nu ons uitgebreide assortiment en laat je verrassen!
Dyscalculie
Snel naar Wat bieden wij Het onderzoek Kom in contact Clear Search Zorgen over de rekenontwikkeling bij uw kind? Zien in de Klas biedt onderzoek
Basis GGZ
Snel naar Wat bieden wij Onze werkwijze Kom in contact Clear Search Hulp nodig bij de ontwikkeling van uw zoon of dochter? ZIEN in de
Dyslexie
Snel naar Onderzoek en advies Aanmelden via het ZIEN Portaal Clear Search Vermoeden van dyslexie? Als er sprake is van dyslexie, wordt dit in de
Scholing
Snel naar Aanbod mentoren en docenten Aanbod ondersteuningscoordinator en kwaliteitscoordinator Clear Search Op zoek naar een geschikte scholing? Wij bieden workshops aan aan leraren en
Interim begeleiding
Snel naar Wat bieden wij? Kom in contact Clear Search Op korte termijn vervanging nodig? Bij ZIEN in de Klas werken ervaren intern ondersteuningscoördinatoren, orthopedagogen
Onderwijsadvies
Snel naar Onze werkwijze Ons aanbod Kom in contact Clear Search Onderwijsadvies van ZIEN in de Klas ZIEN in de Klas richt zich op het
Begaafdheid
Diagnostiek van meer- en hoogbegaafdheid Wanneer er bij een leerling of groep leerlingen vermoedens zijn van (hoog)begaafdheid, kan ZIEN in de Klas meedenken met school
Rekenproblemen en dyscalculie
Snel naar De onderzoeken Kom in contact Clear Search Zorgen over de rekenontwikkeling? Zien in de Klas biedt onderzoek wanneer er zorgen zijn over de